Stop etnobotanice

>>Ce sunt etnobotanicele?
De câteva luni auzim acest cuvânt tot mai des la televiziune, la radio și-l citim în ziare. Este vorba de niște substanțe care produc celor ce le consumă stări halucinogene, distrugându-le astfel sistemul nervos. Cei ce consumă în mod repetat aceste substanțe, nu se mai pot lipsi de ele, își pierd cunoștința, intră în comă și pot chiar să moară. Aflăm că sute de copii și tineri în ziua de azi, consumă în mod repetat aceste substanțe, ajungând astfel în stare gravă la spital. Autoritățile se declară a fi neputincioase deoarece legea nu interzice aceste substanțe.

>>Există vreo soluție pentru interzicerea lor?
Guvernele de după 1989 ne-au obișnuit cu ordonanțele de urgență. Când o situație din teren necesită o reglementare legală imediată, nu se mai așteaptă după lege. Legea este rezultatul unui proces greoi: este propusă, este discutată în Cameră și Senat, apoi votată de cele două camere reunite. Merge apoi la Curtea Constituțională pentru avizare, iar de aici la președinte pentru promulgare, în final urmând a fi publicată în "Monitorul Oficial". Abia atunci intră în funcție și produce efecte. Ordonanțele de urgență intră imediat în acțiune, urmând ca ele să fie discutate și votate în parlament ulterior, în ideea de a deveni lege. Ordonanța nu trebuie să interzică "îngrășămintele de flori" ci orice substanțe care produc consumatorilor stări halucinogene, indiferent în ce combinații și sub ce denumiri și etichete ar exista ele.

>>Tinerii consideră că închiderea weed-shopurilor nu va rezolva aceasta problemă! Majoritatea tinerilor români (69%) consideră că închiderea magazinelor ce comercializează produse etnobotanice nu va rezolva problema consumului acestora, relevă un sondaj de opinie realizat de CIADO:
1.60% dintre cei intervievaţi au spus că au prieteni sau colegi care consumă produse etnobotanice, iar 55% au consumat astfel de produse, în timp ce 37% susţin că nu au consumat.
2.Dintre cei care declară că au consumat produse etnobotanice, 48% au indicat că au consumat de mai multe ori, iar 7% doar o singură dată.
3.Majoritatea celor care susţin că au consumat produse etnobotanice, afirmă că le cumpără de pe internet dintre care 41% din magazine.
4.Un procent de 67% dintre cei chestionaţi consideră că sunt necesare campanile de prevenire şi informare asupra riscurilor consumului de droguri, în timp ce 21% susţin contrariul.
5.81% dintre respondenţii sondajului susţin că nu s-au făcut campanii de prevenire şi informare asupra consumului de etnobotanice în şcoli, licee sau în alte locuri publice, iar 10% afirmă că acest lucru s-a făcut.
6.În ceea ce priveşte rolul ONG-urilor în combaterea consumului de etnobotanice, 86% au spus că acestea trebuie să se implice activ organizând evenimente ca forme alternative la consumul de droguri, alcool, tutun. 45% dintre persoanele intervievate cred că ar trebui organziate în cluburi şi mall-uri, 34% în parcuri şi alte locaţii, 21% în şcoli şi licee.

>>CIADO România a efectuat în perioada 25-30 noiembrie 2010 un sondaj de opinie pe un eşantion de 1.700 de persoane din zece municipii reşedinţă de judet şi şase oraşe, cu vârste cuprinse între 16 şi 30 de ani. Sondajul s-a realizat prin reţele de socializare. Marja de eroare este de +/- 2%.